Sıkça Sorulan Sorular: Kayıtlar Hakkında…


  1. Her Dönem Kayıt Yenileme Yapılacak mı?

    Her dönem başlamadan önceki hafta web kayıt haftasıdır ve öğrencilerimiz web kayıt http://kayit.deu.edu.tr sayfasına ulaşarak (harç yükümlülüğü olanlar harcını yatırmasını müteakip) alacağı dersleri (haftalık ders saati 30 saati aşmamak üzere) seçerek kayıt işlemi yapacaklardır. Hazırlık eğitimine tabi öğrenciler hazırlık eğitimi bitinceye kadar her dönem Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfası üzerinden kayıt yenileme işlemlerini (varsa harç yükümlülüklerini giderdikten sonra) yapmalıdırlar.

  2. 1.80 Kümülatif Ortalamanın Altında Kaldım, Hangi Dersleri Seçmem Gerekli?

    1,80 kümülatif ortalamanın altında kalan öğrenciler, daha önce almadığı dersi/dersleri alamazlar, daha önce alıp kaldığı dersleri tekrar ederler ve not yükseltmek istediği dersleri alabilirler.

  3. Kayıt Yenileme Aşamasında Kontenjanı Dolu Olan Derslere Kayıt Nasıl Yapılabilir?

    Kontenjanı dolu olan derslere kayıt yapılamaz. Ancak kontenjanlı derslerin kontenjanı aktif olarak bölüm tarafından takip edilmekte olup gerek görüldüğünde Bölüm Başkanlıkları tarafından kontenjan artırımı yapılabilmektedir.

  4. Derslerim Çakışıyor, Nasıl Kayıt Yapabilirim?

    Ders programları Bölüm Başkanlıkları tarafından düzenli öğrenciye göre hazırlandığından, zorunlu veya seçmeli derslerde çakışma yaşanabilmektedir. Derslerin çakışması halinde varsa başka şubeye kayıtlanmaları, eğer başka bir şube yoksa alttan aldıkları dersleri alarak kayıtlarını tamamlamaları gerekir.

  5. Fakülte Öğrenci İşleri İle Nasıl İrtibat Kurabilirim?

    Fakültemiz öğrencileri web kayıt aşamasında yardım almak istediklerinde öğrenci işleri büro çalışanlarına öncelikle e-mail yolu ile ulaşabilirler. E-mail adreslerine aşağıda verilen linkten ulaşılabilir. Telefon ile ulaşan öğrencilere genel bilgiler verilebilmekte olup detaylı bilgi almak için e-mail atılması gerekmektedir. Atılacak olan e-mail içeriğinde öğrenci adı soyadı, bölümü ve okul numarası bulunmak zorundadır.

  6. Üst Sınıflardan Ders Alma Koşulları Nelerdir?

    Fakültemizde en erken ikinci sınıf veya üçüncü yarıyıldan başlamak üzere önceki yıl/yarıyıllarda aldığı tüm derslerden başarılı olan ve genel not ortalaması 4 üzerinden en az 2,5 olan öğrenciler, üst yıldan/yarıyıldan 1 ders, genel not ortalaması 4 üzerinden en az 3 öğrenciler, üst yıldan/yarıyıldan 2 ders alabilirler ve normal öğretim süresinden daha kısa bir sürede mezun olabilirler. Üstten ders almak isteyen öğrencilerimiz web kayıtlarını tamamladıktan sonra, derslerin başladığı ilk hafta hangi ders/dersleri alacağına ilişkin dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir.

  7. Web Kayıt Ekran Sayfası Açılmıyor, Ne Yapabilirim?

    Üniversitemize bağlı tüm birimlerin yaklaşık aynı tarihlerde kayıt yenileme işlemleri yürütülmekte olduğundan, kullanmakta olduğunuz internet hızınıza bağlı olarak sayfanın açılmasında gecikme ve aksamalar olabilir. Kayıt ekranını sık sık güncellemeniz halinde sorun kendiliğinden düzelecektir.

  8. Web Kayıt Ekranında “Kaydınız Engellenmiştir” Uyarısı Çıkıyor, Ne Yapabilirim?

    Uyarının çıktığı ekranda kaydın neden engellendiğine ilişkin bilgi bulunmakta olup engel durumunun giderilmesine müteakip öğrenci işleri bürosuna bilgi vermeniz durumunda kayıt engeli kaldırılmaktadır.

  9. Almam Gereken Dersler Kayıt Ekranında Gözükmüyor, Ne Yapabilirim?

    Konu ile ilgili öğrenci işleri büro çalışanlarına atacağınız e-mail en kısa sürede değerlendirilerek sorun çözülebilecektir.

  10. Web Kayıt Ekranında Seçili Gelen Derslerim Çakışıyor, Ne Yapabilirim?

    Konu ile ilgili öğrenci işleri büro çalışanlarına atacağınız e-mail en kısa sürede değerlendirilerek sorun çözülebilecektir.

  11. Web Kayıt Tarihleri Arasında Kayıt Yapamadım, Ne Yapabilirim, Kaydımı Nasıl Tamamlayabilirim?

    Web kayıt tarihleri arasında kayıtlarını neden yapamadıklarına ilişkin derslerin başladığı ilk hafta içerisinde dilekçe ile müracaat eden öğrencilerin kayıtları Fakülte Yönetim Kurulu Kararının olumlu olması doğrultusunda yeniden açılabilmektedir.